dinsdag 13 september 2011

Een plas dode regen bijgewerkt.

de opdracht was een foto schieten voor een voorkant van een boek , met de titel: een plas dode regen.
ik besloot mijn zusje te gebruiken voor de foto , die er naar 20 foto mee ophield. toen heb ik maar geprobeerd met photoshop er iets moois van te maken.

hieronder uitleg en foto>>



stap 1 , de foto geschoten , lichte unsharp mask gebruikt en de ogen een tikje gedodged (minder dan 1 min werk)




stap 2: een saturation laag toegepast (desaturate) (minder dan een minuut werk)


stap 3: de onderliggende foto over de foto van mijn zusje heen gelegd en de opacity van de bovenliggende foto vermindert en op sommige stukken (zoals het hoofd) nog doorzichtiger gemaakt. (ongeveer 3 minuten werk) , ook had ik roden ogen toegepast .





stap 4: letter bijgevoegd en rode ogen weggehaald (die vond ik toch niet mooi en dankzij een mening van shelby)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen