donderdag 12 mei 2011

concept


ik wil met locatie fotografie (met thema de stad) straatbeelden maken vanaf birdview perspectief
dit staat nog niet vast maar aangezien ik nog geen idee had leek mij dit wel tof!
Vanaf de bouwplaats bij de mediamarkt naar beneden gefotografeerd.
Aan eigenaren van huizen/gebouwen vragen of ik vanaf boven mag fotograferen.




thuisopdracht: familie fotos , ik neem je mee naar mijn familie . iets wat heel dicht bij mij licht
elk persoon uit mijn familie leg ik vast zoals ze zijn en daardoor trek ik je mee het verhaal in.
Een foto van mijn vader op een lege zolder , representateert de eenvoud waar mijn vader voor staat.
Hij is opgegroeid in Afrika en zijn ouders wouden dat hij een gelijke behandeling kreeg net als de arme mensen in dat land.
Een foto van mijn alcoholistische oma op haar bank , voor de plek waar zij vast in zit voor al meer dan 10 jaar.
Een foto van mijn moeder ergens buiten in een stad , wat staat voor waar zij is opgegroeid.
In een drukke stad in Amsterdam.
Een foto van mijn zus op het theater , waar zij heel erg van houdt.
Een foto van mijn kleine zusje met een lollie in haar hand , over geposeerd omdat ze nog niet weet hoe ze zich voor de lens moet gedragen.








Studio opdracht: met het thema muziek , in plaats van saai mensen met instrumenten en dingen die met muziek te maken hebben op de foto te zetten ga ik de mensen als een muzieksoort zelf op de foto zetten.

Een nette jongen met een sjaal om en zijn broek hoog met een net overhemd en een bril is bijvoorbeeld klassiek.

Metal is bijvoorbeeld een persoon met zwarte make-up een doodskop in zijn hand en zwarte kleding aan.

Krump (een agressieve dans muziek) is een jongen zonder shirt met een baggy broek en sneakers aan die in de lucht hangt.

Dubstep is een persoon in alternatieve kleding de met raar haar op de foto staat.

Reggae is een persoon met random (gewoon willekeurige) kleding aan en een joint in zijn mond (2 verschillende schoenen aan)




catwalk: ik wil het contrast gaan leggen tussen achter de schermen en op de catwalk.
bijvoorbeeld achter de schermen zijn de dames gespannen en sacherijnig omdat het er niet goed uit ziet , maar zodra ze over de catwalk lopen lachen ze. dit wordt gedaan met 2 camera’s en draadloze triggers.

Bijvoorbeeld een foto dat ze moeite heeft met in haar kleding te komen en er een foto naast dat ze (hij) staat te stralen op de catwalk

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen